Tuesday 24 January 2017

Dropshipper Baru

Teks: Fauziah Zainudin

Alhamdulillah.
Dia rakan sejak sekolah di tingkatan 1 sehingga kini.  Dia rakan baik curahan hati.  Dia rakan sama-sama masuk dan keluar asrama.  Dia kini, jadi dropshipper saya.

Saya tahu, dia sebenarnya pengguna tegar minyak pati.  Namun dia biasa menggunakan minyak pati keluaran syarikat lain, yang lebih terkenal dan bertapak lama.  Minyak pati digunakan atas nasihat terapi untuk kesihatan anak lelakinya.

Saya tidak pernah mengharapkan dia menjadi dropshipper saya.  Cukuplah dia berani mencuba minyak pati keluaran muslim bumiputera ini pula, setelah sekian lama menggunakan yang lain.  Mahal katanya minyak pati yang dulu.  Almaklum jenama.  Tidak mengapa, murah pada harga, tidak bermakna kurang pada kualitinya, betul ke?

Saya gembira, mungkin dia dapat menjana sedikit pendapatan untuknya, memandangkan suami tersayang telah pergi menghadap Ilahi setahun yang lalu.  Dia cekal, dia tabah.  Dalam kesakitan diri sendiri, segalanya dilakukan sendiri.  Berdiri di atas kaki sendiri.

Mudah-mudahan dia terus cekal dan tabah.  Dia Fatimah Khamis yang saya kenali 17 tahun yang lalu.

~fauziahzainudin~

No comments:

Post a Comment