Thursday 2 February 2017

Moga Terus Istiqomah

Teks: Fauziah Zainudin

Istiqomah adalah komitmen yang kita berikan untuk mendapatkan sesuatu.  Ia juga berkait rapat dengan konsisten.  Berapa kerap kita melakukan sesuatu perkara untuk sesuatu tujuan.  Untuk benar-benar mendapat wajah yang cerah dan sekata warnanya, cik perlu konsisten menggunakan krim malam ini.  Selalu kah kita dengar ayat sebegini?

Nampaknya, konsistensi saya sedikit tersasar apabila tidak dapat menghabiskan Kelas Asas Penulisan Blog ini dalam masa yang ditetapkan.  Di sini, kita lihat, untuk konsisten itu memang tidak susah, namun sentiasa sahaja ada halangan dan cabarannya.  Jadi perlu siapkan diri menangkis cabaran tersebut untuk terus konsisten.

Ye, tujuan utama mencari ilmu berblog adalah untuk memahirkan diri dengan penulisan, atau copywriting dalam dunia bisnes online.  Jadi saya perlu kuat, perlu terus konsisten, perlu sentiasa istiqomah.

Untuk entri yang berbaki, dengan jangka masa yang telah terlebih, saya perlu pantas, saya perlu kejar, saya perlu terus berlari.  Sepenuh komitmen perlu diletakkan untuk menghabiskan Kelas Asas Penulisan Blog ini.  Fokus!


InshaAllah..

~fauziahzainudin~



No comments:

Post a Comment