Friday 24 February 2017

COD Cadar Waterproof

Teks: Fauziah Zainudin
Foto: Koleksi Peribadi

Ramai anak-anak yang kencing malam agaknya, bertambah laris cadar kalis air yang saya jual.  Alhamdulillah.  Biasanya, saya tidak menyimpan stok, tapi sejak sebulan ini, saya memberanikan diri mengambil stok.  Jadi, kalau ada pelanggan yang mahu, lebih senang dan cepat untuk penghantaran.

Alkisah,  minggu lepas, saya buka jualan tunai semasa penghantaran.  Boleh tahan ramai juga.  Ada seorang pelanggan, menggunakan nama di fb seperti lelaki, jadi saya panggil dia encik.  Semasa mahu membuat penghantaran, beliau memberikan alamat.  Oh, mudah sahaja, saya biasa kawasan perumahan ini.

Sampai di kawasan perumahan tersebut, saya berpusing berkali-kali, tetapi tidak bertemu dengan nombor rumah yang dinyatakan.  Eh, salah ke? Jadi, saya menelefon pelanggan, katanya, gerak ke belakang kak, sudah terlepas tu.  Jadi, saya berpusing semula dan berhenti di depan rumah pelanggan.  Pelanggan sudah sedia menanti.

Eh, ini kan rumah Azimah, kata saya pada pelanggan.  Yelah kak, akak ni kawan Azimah kan?  La, punyalah saya susah mencari nombor rumah itu, rupanya rumah kawan sendiri.  Yelah, manalah pernah mengingat alamat rumah kawan, ingat jalan dan letaknya rumah sudah cukup.  Sengih sahaja lah.

~fauziahzainudin~

No comments:

Post a Comment