Friday 24 February 2017

Bussines Awareness & Interctions Session

Teks: Fauziah Zainudin


Jam di telefon bimbit menunjukkan pukul 12:52 malam.  Tersedar dari lena yang sementara, bingkas saya bangun.  Ada yang belum selesai.  Ya, tuntutan yang satu itu, solat Isyak belum ditunaikan lantaran menidurkan pahlawan kecil terlebih dahulu.  Allah, ampunkan dosa hamba Mu yang sering lalai.

Malam ini, kemaskini blog dari bandar Shah Alam, Selangor.  Ada apa di sini?  Esok saya akan menghadiri "Bussines Awareness & Interaction Sessions" bersama founder Bidaraworld.  Pada mulanya, saya tidak dapat menghadirinya kerana ingin mengadakan booth jualan sempena Jelajah Usahawan di Pontian.  Apakan daya, permohonan membuka booth di tolak.  Allah rezekikan saya menghadiri Bussines Awareness ini.  Apapun, perancangan Allah adalah yang terbaik.

Lewat petang, saya dan rakan sampai di hotel.  Selesai mendaftar, masing-masing terus ke bilik dan berehat.  Saya menyedari muka dan badan menjadi gatal-gatal dan serta merta membengkak.  Allah, alahan mungkin.  Memutar kembali ingatan, apa yang saya makan? Dari pagi, semangkuk soto dan sebiji pau kacang merah di RnR waktu tengah hari tadi.  Apalagi, kerisauan melanda.

Mujur, Sesi Bengkel esok dikelolakan oleh pemiliknya, sekeluarga adik beradik doktor.  Jadi, stokis saya terus membawa saya ke klinik mereka.  Klinik Cybermedik di Kota Kemuning.  Biasa sahaja nampak klinik itu, tapi pesakit ramai.  Doktor bertugas Doktor Sazali Mohamed Sharif.  Sangat ramah orangnya, kelakar pula tu.  Kata Doktor Sazali, lepas baik ni, pergi makan semula pau yang awak makan tadi kat tempat yang sama, baru tahu all alergik apa.  Wah, jauh tu Doktor!.

Berkenalan dengan orang-orang hebat ini, rasa sangat teruja.  Mereka merendah diri, tidak sombong walau berstatus Doktor.  Boleh makan bersama, berbual bersama, ketawa bersama dengan kami yang bukan siapa-siapa.  Patutlah produk mereka di sukai ramai.  Mereka berbisnes bukan untuk kaya, tapi untuk membantu.

Apapun, tadi baru pengenalan.  Esok hari yang di tunggu.  Tak sabar saya menantikannya.  Lagi 8 jam.  Jom tidur dulu.  Moga esok bengkak sudah hilang.  InshaAllah, Aamiin.

No comments:

Post a Comment